Es warten ja alle ST Varianten aus 02/2022 auf Auslieferung. Da bewegt sich viel zu wenig.
Gefühlt gar nix…
Es warten ja alle ST Varianten aus 02/2022 auf Auslieferung. Da bewegt sich viel zu wenig.
Gefühlt gar nix…
Lanor, Ja mijn dealer had mij verteld dat zonder oponthoud mijn ST klaar is begin midden juli en geleverd wordt begin augustus 2023.
Ik zal het pas geloven als ik hem zelf zie. De intellidrive 2.0 heb ik moeten laten vallen of hij werd niet ingepland. Hij ging dan ingepland worden vanaf deze optie terug beschikbaar was. Dit wil zeggen dat ik dan achteraan de lijst kwam en al die maanden voor niks gewacht had. Ik heb het hem nog gevraagd plan hem maar in met de 2.0 maar de software liet dit blijkbaar niet toe omdat de optie niet bestond!? Zonder kon wel en dan stond ik bovenaan de lijst. Ik heb ook gevraagd als de 2.0 terug beschikbaar wordt als mijn wagen nog niet gemaakt is of de optie er dan terug kan bijkomen, dit ging niet volgens hem. Eenmaal ingepland kon niks meer gewijzigd worden zei hij!? Kvond het ook raar maar kon niet anders dan hem geloven. Dus de 2.0 ga ik niet hebben.
Lanor, hij kon mijn wagen al zien staan in het systeem zei hij +-2weken terug. Er waren begin mei veel wagens zichtbaar geworden daar de productie opgestart was. Daarna sprak hij dat mijn wagen in juli klaar zou staan in Duitsland. Dan transport naar België (+misschien verlof garage) en begin augustus zou ik mijn auto kunnen ontvangen. 🤞
Alles anzeigenNicht nur Hybrid ist ein Faktor.
Generell die Ultimate-Linie ist ebenfalls einer der größten Verzögerungs-Faktoren, auch bei den reinen Verbrennern…
Also generell die schlechteste Kombi (derzeit): ST Ultimate Hybrid.
Dann gratuliere ich mir mal selbst zur A-Karte!
In vier Tagen sind die 15 Monate voll…
Also ist die nächste Kanne Tee fällig…
So sieht es leider aus. Seufz...
Beim Motor kann ich mich dem Gedanken nicht entledigen, dass hier nur ein Chiptuning zum "normalen" PHEV vorliegt.
Der E-Motor ist identisch, nur die PS des 1,6er sind leicht höher. Auch gibt sich der (Labor-)Durchschnittsverbrauch eigentlich nix mit dem normalen PHEV.
Höchstwahrscheinlich hat der GSe-Verbrenner eine andere Softwarekonfiguration. Das max. Drehmoment ist das gleiche. Es gibt ja noch eine 225-PS-Variante beim Peugeot 508 PSE. Da glaube ich ist ein anderer Turbolader verbaut.
"Chiptuning" ist was für solche, die billig mehr PS aus dem Motor rausholen möchten und meiner Meinung nach Schrott, weil alles andere als ingenieurshaft. Man holt sich langfristig nur mehr Probleme rein. Richtiges, ingenieurshaftes Tuning wird über ein freiprogrammierbares Steuergerät gemacht. Programmiert durch erfahrenes Fachpersonal.
Alles anzeigenNicht nur Hybrid ist ein Faktor.
Generell die Ultimate-Linie ist ebenfalls einer der größten Verzögerungs-Faktoren, auch bei den reinen Verbrennern…
Also generell die schlechteste Kombi (derzeit): ST Ultimate Hybrid.
Dann gratuliere ich mir mal selbst zur A-Karte!
In vier Tagen sind die 15 Monate voll…
Also ist die nächste Kanne Tee fällig…
Du bist nicht allein. Ich gehöre auch zur Arschkartenfraktion
Ich gehöre auch zur Arschkartenfraktion
Me too
Geselle mich auch zu euch
Gründen wir einen Verein: Club der Arschkartenfraktion OPEL e.V.
Für die Gründung eine e.V. braucht‘s mindestens 7 Gründungsmitglieder. Die bekommen wir hier doch locker zusammen.